Článek Rizika laserových operací očí

Vložit nový komentář

Přihlášení
jméno:heslo:ze serveru:
vaše jméno:
vaše www: http://*
opište kód:

Pozn.: označená pole nejsou povinná. Odkaz na www bude zobrazen pod Vašim komentářem, pokud se jedná o odkaz na blog.

Komentáře k článku: Rizika laserových operací očí

28. 08. 2009 - 22:32

lucanemaorlizrak: Ahoj a díky za tvůj čas, který jsi věnoval tomuhle tématu. Snad to případné kandidáty na operaci dostatečně varuje a donutí k přemýšlení, jak naloží se svým tělem. Taky jsem chtěla jít na OP (dalekozrakost+astigm.), po 3 měsících sbírání informací na Okounovi jsem od mého záměru ustoupila. Dnes jsem tomu ráda. Držím palce, ať se ti zrak zlepší!

01. 10. 2013 - 11:53

karol*: Clanok je sice z 2013 ale riesi stare technologie ktore tu boli pred 5 rokmi. Tak isto ako bol skodlivy mobil v obdobi ked sa vyvijala technologia a teraz je "dopad" minimalny. Bolo by vhodne vidiet veci v kontexte a nie slepo vkladat clanky z rozych webov ktore sa hodia pre ucel ktory chcete dosiahnut.

20. 09. 2009 - 21:16

andromeda: Díky,
jdu si radši vybrat nové brýle

27. 09. 2009 - 21:48

tomáš smetka: Ahoj, mohl by jsi mi dát na sebe porsím svůj mail?
Rád bych se dohodl na spolupráci.
S pozdravem Smetka Tomáš.

17. 10. 2009 - 20:22

mirek*: Díky,
tohle úplně stačí. Přeji Ti, aby se Ti oplátkou za to, že jsi informoval ostatní, zlepšil taky Tvůj zrak.

22. 10. 2009 - 13:25

jashdfj: dík za odrazující článek, přemýšlela jsem o operaci a po tom co jsem zde četla tak ji určitě nepodstoupím. Koupím si radši sebedražší slušivý brýle a nemusím mít starosti že mi někde pomohou od brýlí nebo tak zlikvidujou oči, díky moc

25. 11. 2009 - 09:37

janes: Zdravím... velice zajímavý článek, který jsem si přečetla asi 3 dny před mou operací.. brýle jsem nosila od 6let a nyní jsem měla dioptrie něco okolo -4,0 s cylindry.. nyní jsem přes týden po operaci a jsem spokojena. Je dobré vědět jak jednotlivé zařízení, které operaci provádějí postupují. Prošla jsem si 3 střediska a ve všech mi vyšli stejné výsledky. Mrzí mě, že máš velmi nepříjemné zkušenosti a že ti operace nevyšla. Osobně ale mám výbornou zkušenost a to i lidé z mého okolí.
Nechci se lékařů zastávat, myslím, že udělají dost bot za svou kariéru, ale pro mě to je životní změna a jsem za ní vděčná. Proto si myslím, že když se kdokoliv rozhodne pro tuto operaci tak by neměl zatajit žádné zdravotní komplikace a ani zásadní stav očí!!! Nejlépe si od svého lékaře nechat zjistit veškeré vady a to bez toho, aniž by to jeho ošetřující lékař věděl. To je v dnešní době důležité. To je asi vše co bych k tomu chtěla napsat.

03. 09. 2011 - 09:13

m.němec: Hm, tak na tento příspěvek bacha, je to jasná agitka od někoho kdo má co činit s klinikama...

01. 12. 2011 - 17:46

ro: Zdravim chcel by som sa opytat kde si bola na operacii a akou medodou ddakujem

27. 10. 2014 - 11:22

mili: Dobrý den ,prosím je mi 43 let a brýle nosím od sedmi let ,dioptrie vylezly až na 3,5 .Prosím asi jste neměla problémy s mensím šilháním .Já vidím špatně i na blízko i na dálku.Prosím mohla by jste mi sdělit ,kde jste byla na vzšetření a operaci očí.Děkuji Milena

27. 10. 2014 - 11:33

milena: Dobrý den ,prosím je mi 43 let a brýle nosím od sedmi let ,dioptrie vylezly až na 3,5 .Prosím asi jste neměla problémy s mensím šilháním .Já vidím špatně i na blízko i na dálku.Prosím mohla by jste mi sdělit ,kde jste byla na vzšetření a operaci očí.Děkuji Milena

21. 12. 2009 - 10:08

lenkaa: Děkuji za článek. S myšlenkou na operaci si zahrávám už dlouho. Ale váhám. I proto, že oční lékaři - alespoň všichni, které znám, nosí brýle - ne čočky, ne operace. Z nějakého důvodu to určitě bude...

06. 01. 2010 - 20:01

morrell: Ahoj, jen Lucu doplnim: Taky byla u Hadravka, mirne varoval, ale operovat dalekozrakost a astigmatismus chtel. Zaplat Buh za Okouna, Smetyho a vsechny ostatni stouraly. Tobe diky, ze ses na informacne velmi kvalitni a presvedcive urovni pridal, i kdyz je to bohuzel vuci tobe hodne krute. Moc drzim palce, at se to casem aspon trochu zlepsi...

09. 04. 2010 - 20:23

slepec: Ano taky asi budu patřit k těm, co věřily a teď litují.
Týden po operaci pocitově vidím jako bez brýlí před operací hlavně odpoledne a k večeru.
Jedno oko je ostřejší , přes druhé moc nevidím. Celkový dojem nic moc snad se to srovná a budu moct používat brýle. Klinika SPINN.sk ze Slovenska nekomunikuje, jak jsem naznačil problém z viděním jen se mi vysmály do očí. Dejte si na ně pozor !!

17. 05. 2010 - 23:47

tamara: Jak je to s tvym videnim ted? Podle myho nazoru tyden je hodne brzo na hodnoceni a varovani pred nima. Ja jsem byla ve SPINNu taky a uz jsou to dva mesice a hodne velika spokojenost. Pristup lekaru byl fantasticky a to, ze nekomunikuji neni pravda. Odpovidaji na maily prakticky okamzite. Tenhleweb je mozna pro nekoho varovanim, ale podle mne v tvym pripade to bylo vypusteni nepravdy hodne brzy. Ja na ne nedam dopustit. Na Slovnsku to neni tak "komercne zkazene" jako ve Zline nebo Brne. Mate nekdo zkusenosti se SPINNem v Ruzomberoku?

02. 04. 2011 - 16:17

miška: Ja som bola operovana v Spinn pred pol rokom a nemozem sa stazovat. Teraz mam problem nejaky(neviem aky)problem s okom, tak som tam volala a ihned ma objednali, a to tak, aby ma mohli vidiet dvaja doktori, nie len jeden. Takze, myslim ze z ich strany je komunikacia v poriadku. Aspon co sa mna tyka. A do akej miery moje problemy s okom suvisia s tymto zakrokom neviem (nie som MUDr) a chcem byt korektna, takze sa k tomu sa nebudem vyjadrovat.

15. 04. 2010 - 21:27

bravo: AHOJ DAKUJEM ZA TEN CLANOK KTORY SI NAPISAL ZA TEN CAS KTORY SI VENOVAL NAM CO SA ESCE NEVIEME ROZHODNUT . MYSLIM SI ZE MAS PRAVDU . SKORE UZDRAVENIE CAU .DIKY , DIKY , DIKY

21. 04. 2010 - 20:14

babbel: ahoj...taky uvažuji o operací očí,ale po tomto článku jsem názor změnila!!Asi si budu muset zvyknout na to, že když si sundám brýle tak neuvidím nic
PSřeji ti ať se ti to zlepší!!!!

19. 05. 2010 - 19:48

marcela: Byla jsem na laserové operaci před 15 lety ve Zlíne u doc. Směčky, tenkrát metodou PRK, měla jsem -4 na každém oku, nechala jsem si operovat jen 1 oko, operace se zdařila a do dněšního dne nemám vůbec žádné problémy co se týká vidění do dálky (stále jsem na 0), ale v poslední době se vidění zhoršuje na blízko (je mi 45), a práve to mi dělá problémy při čtení, kdy na určitou vzdálenost, asi tak 30 - 40 cm, se to vše kříží a láme a bolí z toho hlava, nemůžu dlouho číst, protože se namáhá 1 oko i 2. oko.
Byla jsem u doc. Smečky na vyšetření a domluvě na operaci toho 2. oka, byla jsem hodně překvapená s možností, které mám. Jsou dvě: operace Lasik, ale s tím, že už budu nosit brýle na blízko (i když nyní vidím na blízko dobře) a druhá varianta výměna, transplantace multifokální nitrooční čočky u obou očí, kdy bych měla vidět dobře do dálky (doživotně) a na blízko mi garantuje od 35 cm, nedostanu šedý zákal. Samozřejmě je to i rizikové, ale stejně bych asi na blízko ty brýle musela mít.
Takže možností moc nemám, možná ješte cesta k opikovi a samozřejmě zase brýle, těm asi neuteču.
Mé zkušenosti a shrnutí: na operaci bych už nešla, i když 15 let krásného vidění bylo fajn. Ty výhody momentální se stávají problémy budoucími.
Ale jinak všem držím palce, kteří chtejí vidět krásně.

27. 10. 2010 - 14:41

bee: Jsem po operaci dalekozrakosti a astigm. 7,5 di., 2,25 c. na každém oku a nemohu si stěžovat. Vidím čistě a ostře a to jsem pár dní po operaci. Byla jsem na oční klinice v Horních Počernicích a opravdu nic nezanedbali. Šla jsem tam na vlastní riziko a doktor mě již před operací upozorňoval, že mi zbydou 2 di. na každém oku. Zatím jsem nebyla na konečněm vyšetření, ale jsem max. spokojena už teď.

17. 01. 2011 - 19:16

durinkova: Už dlhší čas uvažujem o operácii a práve dnes som sa chcela objednať. Mala som však stále pochybnosti a tvoj článok ma presvedčil o ich opodstatnenosti . Lekárom veľmi nedôverujem, pre nich je to iba biznis.Preto ma najviac zaujímajú skúsenosti pacientov, ktorí podstúpili túto operáciu.Za tvoj článok ti veľmi ďakujem, možno ma uchránil pred zlým rozhodnutím.Peniaze na operáciu radšej investujem do pekných okuliarov.Mrzí ma, že si k týmto informáciám prišiel na základe vlastnej skúsenosti. Ešte raz ďakujem a dúfam, že sa tvoj zdravotný stav ešte zlepší.

09. 02. 2011 - 14:53

verča: Ahoj,chtela bych se zeptat jestli ma nějaky vliv na operaci kratkozrakosti laserem,když sem před tím byla na uspesné normální opraci silhaní.Jestli je tady možnost,aby se mi to treba po tom laseru vrátilo.Díky moc za odpověď,je to pro mě docela dost důležité.

11. 02. 2011 - 16:15

hanii: Ahojda, dost jsem se o tyhle věci zajímala a pokud jsi byla na operaci šilhání, tak přesně jak je v článku - na laser ani nemysli. Je hodně možné, že by se ti po laseru šilhání zhoršilo a pak už by ti nemusela pomoct ani další operace - šilhání by mohlo zůstat. Na kvalitní klinice by ti to měli říct na rovinu, ne-li tě rovnou odmítnout operovat, ale víme jak to chodí... Myslím, že to za to určitě nestojí.

13. 03. 2011 - 21:06

martin*: Zdravím všechny...
Právě se rozhoduji pro operaci očí a samozřejmě jsem si v tomto článku vše pročetl.
A právě proto se nemůžu zbavit pocitu že je to neobjektivní,negativní "filtrování" faktů zhrzeného autora.Ano, jistě se to dá pochopit, ale takhle to znechucovat lidem,je pro mne kapku folofina..Je to přece operace lidi! A každá operace nese rizika!!
Možná jsem pro vás teď pokrytec a necita, ale moje oční doktorka byla na operaci a doporučila mi ji také.Zná mé oči od malička, a zná jistě i rizika.Ale po tomto článku mám akorát tak strach...Ale radši budu věřit profíkovi který mě zná, ikdyž má taky reklamu před ordinací!Než lidem, kterým to bohužel nevyšlo..

03. 09. 2011 - 09:24

m.němec: Jsi podezřelej, ještě jsem nepotkal optika který by operaci vyloženě doporučoval, už jen proto, že jim to bere chleba...

03. 09. 2011 - 14:35

hůdis: mě to taky moje doktorka doporučila, poté co mi zkontrolovala papíry, jestli neni něco v nepořádku

24. 03. 2011 - 13:08

katka*: Já byla před dvěma lety v Refrakčním centru Praha a jsem maximálně spokojená.Operoval mě Mudr.Petr Novák a byl úžasně milý a celou dobu na mě při operaci mluvil,protože jsem se strašně bála.Když tady tak čtu některé negativní zkušenosti,tak všem,kdo o operaci uvažují bych doporučila dobře zvážit kliniku na které se nechají operovat.Mohu upřímně, z vlastní zkušenosti, všem doporučit Refrakční centrum Praha,protože u nich je opravdu pacient na prvním místě,věnují se důkladnému vyšetření před operací,mají více jak15-ti letou zkušenost s operacemi Lasik a spoustu dobrých referencí a pokud budou přesvědčeni,že pro vás operace není vhodná,tak vám jí prostě neudělají (zkušenost mojí sestry-nemá ustálenou oční vadu).Poslední dobou se setkávám s rozdílnými informacemi i co se týká kvality klinik a musím říct,že jít na operaci dnes,tak podle internetu nevím koho zvolit!!!Před operací jsem byla na konzultaci na třech místech a výsledky vyšetření byly shodné.Pravda,že každé vyšetření bylo trochu jiné a na jedné klinice mi nerozkapávali při vyšetření oči (?),ale výsledek byl stejný.Úmyslně nepíšu názvy těch druhých klinik,pro které jsem se nerozhodla,je to můj názor a nechci dělat antireklamu.

01. 04. 2011 - 14:55

jana*: Ahojte. Ja som bola na operacii asi pred 10 dnami. Na lave oko vidim perfektne, s pravym je to horsie. Mam pocit, akoby tam este nejaka dioptria zostala, co je ale blbost, lebo hned po operacii som videla dobre.
Lekarka tvrdi, ze vsetko sa hoji dobre a ze sa to este zlepsi.
Mate niekto podobnu skusenost?

08. 04. 2011 - 21:32

katka*: Ahoj, já jsem po operaci žádné problémy neměla.Slyšela jsem,že třeba může vzniknout problém z hojením a léčí se to kapičkama nebo to může být v důsledku nesprávné manipulace s lamelou - ta může zešednout.Být tebou, tak ještě chvíli počkám ,jestli se to nezlepší nebo to můžeš konzultovat ještě s jiným lékařem.

18. 04. 2011 - 17:41

barchen: Chci se podělit o své zkušenosti a najít někoho s podobným problémem. Jsem 3 měsíce po operaci femto lasikem. Vzhledem k tenké rohovce mi zůstali dioptrie, 0,25 a 0,75. Přesto přes den brýle nepotřebuji a vidím. Problém však nastane u šera, ve tmě a v interiéru. Trpím děsnými halo a glare efekty. Od operace jsem si nesedla ve tmě za volant, špatně se orientuji venku a taky vevnitř to není dobré. Tvrdili mi, že se to zlepší, do měsíce, pak do dvou a pořád nic. Oční, co mě na kliniku doporučila, mi dál pomoct neumí a doporučuji mi další operaci a konzultaci na klinice, kde jsem objednaná až za měsíc a půl k operatérovi. Další operaci už nechci, ale nevím co dál. Oční mi napsala brýle s dioptriemi, že se to možná o něco zlepší, ale nezaručuje 100%. Nevím, jestli by mi pomohli brýle s antireflexem, nebo i polarizační, v optice mi zatím taky neumějí poradit. Pokud je tady někdo s podobným problémem, napište sem prosím a já se Vám ozvu. Moc děkuji.

15. 05. 2014 - 19:43

jarmila: Barchen,to snad není možné,to co píšeš je i můj příběh.Operovali mě v Pardubicích na soukromé klinice Oftex před dvěma měsíci a prožívám tyto děsivé stavy jako ty.Nikde v diskuzích jsem nenašla od nikoho odpověď,a tak Tě moc a moc prosím,jak to postupovalo dále a jak je to teď?Kdo to nezažil,nepochopí.Děkuji Jarmila

08. 07. 2011 - 17:53

vlaďka: Zdravím autora i všechny komentátory,
včera jsem absolvovala operaci metodou FemtoLasik. Měla jsem krátkozrakost spojenou s astigmatismem, 2,5 a 3,75 dioptrií, na pravém oku i tupozrakost.
S přístupem sestřiček i doktorů na klinice (nechci dělat reklamu, kdyžtak si napište na v.dobesova@email.cz) jsem byla spokojená. Operace samotná nebolela, ale příjemné to nebylo. Bylo mi řečeno, že se zrak bude zlepšovat postupně, že dioptrie budou nulové, ale tupozrakost zůstane (tak nejde napravit ani brýlemi a skoro ji nevnímám, pokud se nedívám pouze tím okem, i tak to není žádná hrůza). Už první večer po operaci jsem viděla bez brýlí tak, jako před ní s brýlemi. Dnes je to ještě lepší. Nemám žádné komplikace. Snad bude vše vpořádku i nadále. Prý tako kolem 45. roku budu potřebovat brýle na čtení, ale to bych s astigmatismem stejně potřebovala i bez operace. Jiné zhoršení by nemělo nastat. Jsem docela zvědavá, ale hlavně jsem teď velice spokojená. Po čase ještě napíšu.
V.

03. 09. 2011 - 09:30

m.němec: Zřejmě jsi přeslechla, že máš mít tři dny zavřený oči a rozhodně nečučet do kompu...

22. 07. 2011 - 19:58

petr hübner: Ahoj, taky jsem po operaci nedopadl nejlépe. Zůstalo mi dvojité vidění a jsem skoro 3/4 roku po operaci. Na klinice se tomuto problému vyhýbají a neřeší ho se mnou. Chci se bránit, chci s tím něco dělat, ale nevím jak. Jestli někdo máte zkušenosti, můžete mi psát na petr.hubner@windowslive.com

05. 08. 2011 - 20:52

iveta: Chtěla jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenost s oční klinikou Meral v Brně na Kolišti. Díky

05. 08. 2011 - 22:35

yelen: Meral patri mezi nejhorsi, viz http://www.okoun.cz/boards/laserove_ocni_operace

17. 08. 2011 - 20:52

vladi: ahoj,

jsem vdecna za tystranky...dokud jsem je neprostudovala,byla jsem jednou z tech,ktera uvazovala o operaci,od malicka nosim bryle,mam tupozrakost,astigmatismus a strabismus,a noseni bryli me jiz unavovalo na tolik,ze jsem si myslela,ze operace me z noseni bryli osvobodi,o to vice,ze jsem si v dectvi pro byrel vytrpela hodne.dodnes mam potize s nosenim byrli,neverim si,stydim se za ne,i kdyz v dnesni dobe se povazuji za modni doplnek.

asi jako mnoho z nas jsem hledala co nejvice informaci,vzdy se zajimam o rizika a jsem vdecna za tyto stranky,poskytly me dostatek informaci k tomu,abych NAVZDY na takove zakroky zapomnela.

dekuji a preji hodne stesti a hlavne sily,je me to moc lito!

23. 08. 2011 - 23:37

marlonka: No co k tomu říct... Především lituju autora, za jeho špatné zkušenosti... Snad se mu zrak brzy zlepší, všichni co jsme tento článek četli v to určitě doufáme. Já mám termín operace za týden a odkaz na tyto stránky mi poslal člověk se kterým jsem tam měla jít kvůli množstevní slevě. On operaci zrušil a já rovnou říkám že se na to nechystám. Všechno co zde autor popsal je možná pravda, to nebudu zpochybňovat, až na jednu věc, kterou opakuje pořád dokola a to tu, že "doktoři nic neví". Je tady plno odkazů na doktorské stránky, na stránky fakulty s diplomovýma pracema a kdo je dělal? No samozřejmě doktoři. Takže ne všichni jsou tak blbý, jde o to fakt dobře vybírat a všechno si zjistit, tak jak bylo řečeno v článku. Já jdu na ten nejlepší zákrok, který se v dnešní době dá provést a zahrnuje i doživotní záruku, proto mě tento článek neodradil jako mnoho dalších. A to že doktoři na takové operace nechodí také není pravda. Nevím jestli to byla přímo doktorka nebo sestra, každopádně klinika na kterou se chystám jednoho takového zaměstnance odoperovala. A co se týče vidění po operaci, tak mi rovnou řekli, že nikdy neuvidím úplně stoprocentně, takže vím do čeho jdu.

02. 09. 2011 - 21:51

jirka b.: Jsem 7 let po operaci Lasik, odstranění 6 dioptrií krátkozrakosti. Určitě po celou dobu po operaci registruju občas černé mžitky a někdy i efekty kolem světel v noci. Vidění levého oka je dokonalejší než pravého. Ale i přesto jsem spokojen, mé přání znělo chci žít bez brýlí, podařilo se.
(operace v ÚVN, s 3D korekcí = laser někde ubere víc, někde míň)

03. 09. 2011 - 09:39

maceq: Mno tak Vážení, já to mám taky posraný... Jedno oko mám prostě zapatlatný a ačkoliv do dáli vidim dost dobře, na relativně blízko je to na totální pytel...
Kdybych tak měl obě oči, tak si to du rovnou hodit...
Normální handicap, snížená výkonnost, životní problém... Měl sem holt astigmatismus... A doktoří: dle nás je oko v pořádku, nic tam nevidíme, dělat s tim nic neumíme, možnost další reoperace (byl sem třikrát already). A do toho už fakt nejdu, taky by to mohlo zkončit ještě hůř... Tudle sem zas napsal Stodůlkovi jestli nevymysleli něco novýho a boužel, je nám líto...
maceq@hotmail.com

09. 09. 2011 - 20:51

jiří: V roce 2001 jsem byl operován ve Videatu Ostrava MUDr. Zdeňkem Pastorem. Rizika operace mi nebyla sdělena, naopak byly bagatelizovány. Měl jsem jen krátkozrakost. Operovali mi to mimo střed rohovky. Nevím, zda byl opilý lékař, ale laseroval mi to 2,5 mm mimo střed. Vznikla tedy decentrace ablační zóny. Možná byl špatný laser. Obě oči byly překorigované a poškodili mi povrh rohovky. Důsledkem bylo dvojité, trojité vidění. Bohužel jsem podstoupil na levém oku reoperaci u prof. MUDR. Pavla Rozsívala z Hradce Králové. Ten mi bohužel dále zrak významně poškodil. Po létech pracovní neschopnosti a občasného prac. zařazení jsem podstoupil ještě další tři reoperace na levém oku ve Zlíně u MUDr. Pavla Stodůlky. Ten mi to oko poškodil natolik, že na něj již nevidím témeř nic a jsem praktický monokulus. Tzn. že vidím jen na jedno oko a to pouze částečně. Stížnost na lékaře nikam nevedla, ani trestní oznámení. Nikdo z lékařů praicjících v tomo oboru nebyl ochoten napsat oponentský posudek, protože v tom jedou všichni. Mají dohodu, že se budou vzájemně krýt. Jde o byznys a težké peníze. Abych to zkrátil: Skončil jsem v částečném invalidním důchodu. Nejsem úplně slepý, takže na plný invalidní to není. Ale kdo zaměstná mrzáka... Byl jsem naivní člověk, myslel jsem, že lékař je hodný pán v bílém plášti, jehož životním posláním je pomáhat druhým. Opravdu tak naivní jsem před 10 lety, kdy jsem první operaci podstoupil, byl. Dnes vím, že v refrakční chirurgii se točí tak velké peníze, že se z nich stanou zahládlí vlci, kterým svědomí zcela nic neříká. Smějí se nám poškozeným pacientům. Vzájemně se kryjí, mají peníze na právníky. My jsme jednotlivci, kteří se snažíme z toho života, co nám zbyl, ještě něco mít, tak do soubojů s těmito finančními giganty, nejdeme. V naší zemi chybí právníci, kteří by hájili zájmy pacientů.

09. 09. 2011 - 20:56

jiří: konakt na mne je gaw@centrum.cz

27. 09. 2011 - 08:27

vlaďka: Dobrý den,
píšu znova, skoro 4 měsíce po operaci.
První měsíc jsem se potýkala se syndromem suchého oka, kvůli tomu se mi mlžil zrak a neviděla jsem úplně ostře. Aplikovala jsem si kapky, které mi na klinice dali. Už druhý měsíc se to výrazně zlepšilo a teď už vidím naprosto perfektně. Nemám žádný problém. Jsem velmi spokojená a ráda, že jsem operaci podstoupila.
V.

01. 10. 2011 - 14:04

drzewnioková milada: Děkuji za tyto stránky,už 10let uvažuji o operaci,po přečtení tady NIKDY!!smířím se s tím,že mám do smrti brýle na čtení i na dálku a čočky mi nesedí(nevidím s nima na blízko)

08. 11. 2011 - 06:44

m.a.: Ahoj všichni, kteří mají "problém". Také jsem byl jeden z těch co si mysleli, že brýle jsou střed vesmíru a bez nich to bude daleko lepší, prosím, nikomu to neodpírám, že neustálé čištění a dávání si pozor kde jen jsou není kolikrát příjemné, ale koukněte se kolika lidem a hlavně ženám brýle sluší a to opravdu některé jsou s nimi velice sexy. Není mi již 20, mám pár let navíc a tak bych se tady rád podělil o životní zkušenost a zapracování zdravého(zaplať pánbuh) rozumu. Před pár lety jsem si také chtěl nechat odstranit v klinice Lexum oční vadu minus 2 D. na každé oko, mám brýle na dálku. Po přijetí v klinice a zahájení vyšetření jsem si připadal jak jejich hlavní zájem..., tak je to správné, vždyť jsem to platil...při vyšetření se zjistil mírně větší nitrooční tlak, takže následovalo druhý den další vyšetření(ten den již nebyl čas...), které jsem opět doplatil(celkem již cca 2500Kč), o to mi nešlo, byl jsem rád za podrobné vyšetření, tak jsem čekal na rozhodnutí lékaře. Ten mi sdělil, že ten tlak není problém a šel by do toho, tak jak to píšu. Ano, také jsem šel, ale domů.Lékař se divil, ale já byl rád, že nasedám do auta a opouštím Prahu. Proto Vás všechny prosím, pokud máte trochu rádi svůj zrak a hlavně sebe, tak při jakékoli i třeba malé odchylce od normálu, běžte od toho, nikdo Vám oči již nevrátí...Je to opravdu velký byznys a vy jste jen dotace. pokud ta vada není tak, že z téměř úplné slepoty budete mít jen malé dioptrie a je to jen kosmetická úprava, vemte rozum do hrsti, kupte si za ty peníze krásnou dovolenou a užijte si moře, nebo třeba prales, ale hlavně se pořádně dívejte kolem sebe, protože možná právě tohle rozhodnutí Vám zachrání to nejcennější co máte.Stejně po 40 bude mít brýle na čtení 90% z nás. Přeji všem ať se rozhodnou jakkoli, ať toho nikdy nelitují.

30. 11. 2011 - 17:28

mochomůrka: Zdravím, já jsem po operaci něco přes půl roku a rozhodně toho nelituji. Možná je provádění laserových operací velký "business", ale určitě se i tady najdou doktoři, kterým nejde jen o peníze. Já jsem alespoň takového měla.Byla jsem v Refrakčním Centru Praha, kde operuje MUDr. Petr Novák. Zhoršilo se mi vidění do dálky i když před tím jsem měla vadu cca dva roky stabilní.Při vyšetření mi doporučil počkat, až bude vada ustálená. Na samotnou operaci jsem čekala rok, kdy mě v rámci vstupního vyšetření zdarma sledovali než bylo celý rok vše o.k..Za tenhle přístup si pana doktora moc vážím. Nechtěl na mě "jen Vydělat", šlo mu o to, abych dobře viděla a napořád!!!
Podotýkám, že před tím jsem byla na jiné klinice, kde nebyl problém aby mě operovali ještě v den vyšetření a rozhodně jim nějaké ustálení nedělalo starosti - vždyť se to dá dolaserovat, máte na to záruku . Nezatracujte laserové operace obecně.I v téhle branži se ještě najdou poctiví doktoři, chce to jen hledat.

19. 11. 2011 - 19:39

manion: Zdravím. Byl jsem na operaci před pár dny a byla tam se mnou i mladá paní doktorka, takže není pravda, že doktoři na zákroky nechodí.

05. 01. 2012 - 19:06

mája: Zdravím.
Na operaci jsem byla na konci října na klinice v Brně. Chodila jsem průběžně na vyšetření přes rok, protože mi bylo doporučeno, abych ještě s operací počkala z důvodu možného zvýšení dioptrií. Počkala jsem a teď toho nelituji. Vybrala jsem si kvalitnější zákrok, příprava na samotnou operaci byla perfektní. Věděla jsem do čeho jdu, podepisovali jsme jak ručení o doživotní záruce, tak to, že je vždy možné zhoršení (vlivem věku, porodu, apod).
Mám 2,5 měsíce po operaci a jsem spokojená. To, že se někomu operace nevyvedla ještě neznamená, že tak nevychází všechny. Je špatný, že se to stává, ale s tím moc nenaděláme.
Myslím, že tenhle článek byl sice poučný a někdy jsem se i divila, na druhou stranu byl dost zaujatý. Podle jedné operace se nedají soudit všechny.

Snad budou jen samé lepší zkušenosti.

08. 01. 2012 - 15:37

máničk: Velmi podrobně zpracovaný článek s mnoha užitečnými odkazy. Díky za něj, autorovi muselo dát jeho sepsání určitě hodně práce. Já bych řekl, že i když je laserová operace očí bezpochyby velký byznys (a co není byzbys - myslíte, že třeba gynekologie není byznys? Nebo zubařina??), myslím, že může mnoha lidem pomoct!

07. 02. 2012 - 13:23

smety: Stránku máte plnou informací, máte můj obdiv (díky za odkaz). Ale k samotným infromacím:

Červené a zelené sklíčko se používá na projekci astigmatismu a správně by měl pacient vidět o něco málo přes zelené sklíčko. Není tedy pravdou, že se používá na indikace šilhání.

Kliniku na Bulovce bych mírně řečeno doporučoval vynechat, ten jejich laser je starý (stejně jako v Meralu).

Šíře zornice se naopak s postupem věku zúžuje, nikolii rozšiřuje. Přechodová zóna by měla být o půl milimetru větší než je zornice za tmy.

12. 07. 2013 - 17:19

tomik2: Mily/a Smety,

neni pravda to co tady tvrdite! Cervene a zelene sklicko sa prave /dnes uz spis trochu zastarala metoda/ na hrubou skousku binokularniho videni. Takze pravda je, ze se to pouziva i na indikaci silhani /opakuji hruba metoda/. Pokud si Smety odbornik, jak usuzuji z Vaseho emailu, rychle si doplnte vzdelani a nedezinformujte tady.

12. 02. 2012 - 09:58

tish: Je mi srašně líto, co se Vám stalo, moje známá mi popisuje něco podobného, ale bojí se to v práci říct, aby ji nevyhodili.
Jde mi mráz po zádech z toho, že jsem málem nechala zmrzačit syna.
A NEMŮŽETE SE BRÁNIT U SOUDU, KDZŽ JE VÁS VÍC?

21. 02. 2012 - 22:06

tina*: pred 8mesici jsem byla na odstraneni sedeho zakalu.Pred operaci mi bylo receno ze bryle na dalku nebudu potrebovat,(nenpotrebovala jsem je nutne ani pred operaci.mela jsem 0,75 dioptrie.Nyni mam 1,5 dioptrie a musim nosit bryle.bylo mi doporuceno laserova korekce za asi 3000kc.Ale uz mam taky strach abych neprisla o zrak uplne. :o((

29. 02. 2012 - 12:49

nikola benešová: Ahoj všem je mi 12 let. A mám moc malé oči nevidím ve škole na tabuli.
No jako vidím ale ale né pestrími barvami a vidím rozmazaně a šilhám že mi jedno oko de do strany a druhé ne moc mi to vadí.Doktorka říká že mám tupozrakost ale mám velmi malé oči poradte..!!

08. 03. 2012 - 11:09

petr*: nikola: jako jak že máš malé oči? tomu nějak nerozumím. jakože Ti víčka brání v tom, abys dobře viděla? Nebo jak?

12. 03. 2012 - 21:36

alisa: Moje teta na tom byla a je v pohodě. Hlavní je vybrat si kvalitního doktora.

24. 04. 2012 - 14:40

klokan: Byl jsem na operaci obou oci zaroven (je mi 35, -3,5, -3,75 + astigmatismus) v zari 2010 (Femto Lasik, Lexum Ostrava). Jsem stale velmi prekvapen skvelym vysledkem - nikdy jsem si nedokazal predstavit, ze je mozne tak dobre videt ! Nelze vubec srovnavat se sebekvalitnejsimi brylemi, nebo kontaktnimi cockami. Ostrost videni a prostorovy vjem jsou uzasne, ze zacatku jsem mel dokonce subjektivni pocit, ze mam problem to mnozstvi informaci zpracovavat

Podotykam, ze jsem mel velmi malou slzivost oci pri vysetreni - nechal jsem si proto na doporuceni pani primarky pri operaci vlozit gelove tycinky do slznych kanalku. Zadne zavazne potize s vlhkosti oci po operaci jsem nepozoroval, par dni jsem kapal antibiotika a pak uz jen kapky Refresh cca 30 dni nekolikrat denne a pak dle potreby. Po cca pul roce uz zadne kapky v kapse/tasce.

Mam siroke zornice, takze me upozornili, ze za sera/tmy uvidim hure, protoze nelze korigovat celou plochu rohovky, kterou me oci pouzivaji. Nemam s tim ale v podstate zadny problem, potme moc casto v seru po lese nebeham pri rizeni to nevadi (prostor je osvetleny reflektory a tudiz je svetly = pouzivam korigovanou cast rohovky) a i v seru/tme vidim subjektivne lip nez predtim s brylemi.

Byl jsem upozornen i na tzv. "halo efekt" kolem svetel - nic horsiho, nez cockami se nekonalo a po roce uplne vymizel. Prvnich par mesicu byly oci citlive na oslneni protijedoucimi vozidly - misto ostrych svetel aut jsem videl "preexponovane koule", ovsem zhruba po roce se to upravilo a nemam s tim zadny problem.

Byl jsem take upozornen na moznost docasneho zhorseni videni nablizku. Chvilku trvalo, nez jsem oci naucil zaostrit na vzdalenost mensi, nez 15 cm (coz v praxi bezny clovek potrebuje maximalne kdyz hleda v kuzi zapichnuty trn, nebo trisku...) - oci jsem par tydnu cvicil - stridave zaostrovani na blizke (prst) a vzdalene body. Zadne zhorseni zraku nablizku dneska nepozoruju.

Zaver: jsem spokojen s pristupem lekaru i s vysledkem operace - dokonce predcila me ocekavani. Je mi lito, ze se nekterym lidem operace nezdarila, at uz vlivem vady, kterou maji, nebo chybou lekare....

04. 05. 2012 - 13:39

noby1977@gmail.com: Váš článek je dost zavádějící a po jeho přečtení bych asi sám na laserovou operaci nikdy nešel. Musím říct, že ho čtu naštěstí až "po" mé (nad mé očekávání) úspěšné operaci obou očí. Sám jsem podstoupil operaci u pana doktora Stodůlky z kliniky Gemini a to cca před 5ti lety a jako optometrista, který je schopen si sám kriticky naměřit vlastní dioptie musím říct, že vidím perfektně i po těch 5ti letech.

Chápu, že pro určité pacienty laser nebude řešení (abnormální a atypické dioptrické vady, popř. problémy s rohovkou apod.), ale pro valnou většinu lidí srovnání před a po operaci bude nebe a dudy. Já měl cca -2,00 dioptrie (slabý cylindr na jednom oku) a pokud bych se měl rozhodnout, šel bych kdykoliv znova a opět k panu Stodůlkovi do Gemini.

Stav po operaci se s brýlemi popřípadě s kontaktními čočkami nedá vůbec srovnat.

Já jsem s operací nadmíru spokojen, nezažil jsem jakékoliv bolesti typu řezání atd. vlastně jsem stále čekal a čekal a vlastně nikdy jsem se těch "bolestí" nedočkal.

A Vaše věta na závěr o tom jak jsou rizika vysoká a jak dochází k nevratnému poškození zraku pokud se operace nepovede musí odradit snad každého potenciálního zájemce. Docela by mne zajímalo co se Vám samotnému stalo při laserové operaci, ale to je asi na jinou diskuzi.

Na závěr.. Ano každá operace má svá rizika (i ta banální), ale tato jsou rok od roku přeci jen trošku menší. Je to samozřejmě i o doktorovi a individuálním stavu pacienta...

12. 07. 2013 - 17:55

tomik2: Mily Noby, clanek vubec neni zavadejici! Jde o to, ze si lidi nechavaji operovat vetsinou jinak zdravy organ-oko, ktere pouze bohuzel trochu jinak narostlo, a dnesni moderni doba s vysokymi naroky na videni vyzaduje 100% videni. Ano mas pravdu, ze kazda operace ma sva rizika, je vsak rozdil podstupovat operaci z nutnosti, nebo pouze z kozmetickych duvodu. Budouci pacienti nejsou vubec dostatecne informovani o vsech moznych rizicich, v Cechach existuje pouze pozitivni reklama, proto jsem vdecny za pohled neuspesneho pacienta, tak to bude mnohem vyvazenejsi. Pacient pred operaci musi podepsat reverz, kde se v pripade zdravotnich komplikaci, zbavuje operacni kosmeticka klinika sve odpovednosti! Ja bych postavil otazku takhle: Koupil by jste si u prodejce elektroniky nebo domacich potreb, pristroj, kde by jste se podpisem zbavil svych reklamacnich prav? To je prave ten reverz, ktery musi kazdy pacient kosmetickych operaci pred zakrokem podepsat. Sam, pokud si optometrista a klinicky pracujes, jak tvrdis, musis byt minimalne nekolikrat rocne konfrontovan s operovanymi ocima, kde se nedosahlo dobreho vysledku. Ano klienti nejsou uplne slepi, ale k lepsim zivotnim podminkam, jak jim bylo pred operaci slibovano, maji daleko! A tyto chyby se pak vetsinou uz nedaji napravit ani kont.cockami a ani brylemi! A jeste si za zhorseny zivot sami zaplatili! Je to obrovsky byznys, skryvajici se za medicinou, i kdyz z medicinou to ma spolecneho malo. Laserove operace i u medialne a reklamne nejlepsiho (mozna i odborne) Dr. Stodulku ve Zline, jsou remeselnym obchodem, kde si predem zaplatite za neco, kde Vam prodejce zadnou skutecnou garanci neposkytne. Bud rad, ze to u Tebe dobre dopadlo a doufej, ze Ti v prubehu dalsiho zivota rohovka nezmekne.

04. 05. 2012 - 14:10

milanh: Jsem po LASEK operaci obou očí cca 10let, puvodne kolem -10D obě oči, lehký astigmatizmus. 8let perfektní videní, operace byla pro mne prakticky zázrakem. Poslední léta postupne horšení vidění, -2D obě oči by ani nevadilo, ale nekorigovatelný astigmatimus, dvojite videní v jistých zorných uhlech, bolesti hlavy,.. Rohovka tenká, další operace nedoporučena, desitky kontaktních čoček a brýlí bez efektu, nutná změna profese.

04. 05. 2012 - 16:55

noby1977@gmail.com: @milanh Nevím jestli jste již nezkusil, ale pokud ne, koukněte na http://www.beno-optik.cz/ pan Beno Blachut se specializuje právě na atypické případy. Možná by Vám pomohl právě on.

12. 07. 2013 - 18:02

tomik2: No v techto pripadech, Ti nepomohou nekdy ani tvrde kontaktni cocky, ktere jsou v ocich velice citit. Mily Noby, jak je to mozne, ze klienta posilas na tvrde cocky? Podle Tveho komentare by malo byt vsechno v poradku. Atypicky pripad po operaci laserem to asi nebude, spis asi pravidlem, jak vidime z ostatnich komentaru. Noby, nauc se aplikovat tvrde cocky, asi to bude po operacich i pana Dr. Stodulky, dobry kseft pro Tebe ako optometristu. Ty na rozdil od laserovych center, muzes ale pracovat se zarukou!

24. 06. 2012 - 13:29

dede7: HLEDÁM 7 LIDÍ, KTEŘÍ BY RÁDI PODSTOUPILI LASEROVOU OPERACI OČÍ A ZÁROVEN UŠETŘILI KORUNKY. PROSÍM OZÝVEJTE SE NA STRAKOVA.D@SEZNAM.CZ Přátelé, známí, spolupracovníci, spolužáci 3 osoby: platíte jen 5 zákroků ze 6 - ušetříte 21 až 24 tisíc Kč 4 osoby: platíte jen 6 zákroků z 8 - ušetříte 42 až 48 tisíc Kč 5 osob: platíte jen 7 zákroků z 10 - ušetříte 63 až 72 tisíc Kč 6 osob: platíte jen 8 zákroků z 12 - ušetříte 84 až 96 tisíc Kč 7 osob: platíte jen 9 zákroků z 14 - ušetříte 105 až 120 tisíc Kč 8 osob: platíte jen 10 zákroků z 16 - ušetříte 126 až 144 tisíc Kč Jak si slevu rozdělíte, záleží jen na vás. DUOVIZE PRAHA

13. 12. 2012 - 16:54

cyril: Teste sa z okuliarov , nechodte sa operovat , o 10 15 let se Vam zivot zmeni o 700 percent ,bolesti ,odchlipeni sitnice ,glaukom , rohovkove zmeny atd atd pribudnu Vam operacie , stovky kvapiek až sa z toho zblaznite. Ja pred 15 rokmi Lasik najvacsia chyba zivota.Co by som dal za okuliare .

24. 06. 2012 - 15:56

m68: Zdravím,

před 4 dny jsem prodělal zákrok u p. doktora Stodůlky zákrok na F-lasiku pouze na pravém oku. Diagnostikovali jste mi hypermetrii, od dětství jsem ale měl problém s tímto pravým okem - tupozrakost. Odstranili jste mi +3 dioptrie, na blízko s ním vidím nyní (dva dny po operaci) písmena ostřeji, přečtu vše (před zákrokem jsem nepřečetl nic).

Na dálku mám však pocit, že se mi vidění rozostřilo a že vidím více neostře než předtím (detaily jsou sice ostřejší, ale celkový obraz je "rozmazaný"), s takovým "šedivým" filtrem..

Chci se zeptat na zkušenosti s viděním pár dní po operaci a zda se zhoršené vidění na dálku vylepší, hlavně ta celková neostrost... ?

Děkuji za odpověď
m68

24. 06. 2012 - 17:29

zajda: 1234567890

29. 07. 2012 - 14:47

bruce: Hezký článek, díky za něj. Zrovna se nad operací taky zamýšlím (krátkozrakost), tak asi začnu přemýšlet znovu ...

03. 08. 2012 - 10:41

nodi: Dobrý den, mrzí mě že Vám operace dopadla takhle. Ale jako u všeho platí že pokud jste ochoten jít do kvality( a taky ceny) dočkáte se jiných výsledků a přístupu. Já jsem absolvoval operaci ve zlíně v Gemini, krátkozrakost, cylindry, mírný astigmatismus. (oči P- SF-2,75 CYL -0,50 , ZOR- 8,3, L- SF -1,75 CYL -,025, ZOR -8,4). Před samotnou operací proběhlo několik vyšetření, vysvětlena rizika i průběh zákroku. Na operaci jsem čekal až se mi přestanou měnit dioptrie (od 9 do 20 mi to skákalo po čtvrtinkách dioptrie, teď je mi 24 a už se mi oči ustálili). Vybral jsem si nejdražší operaci 6D laserem, je to sice 48,000kč obě oči, jenomže zrovna v tomhle jsem nechtěl šetřit, radši se uskromním jinde než na očích. Jsem velice spokojen, prakticky ihned po posazení na stůl z pod laseru jsem poznal že vidím ostře, i když hodně mlhavo.Samotná operace mi nebyla příjemná ale zubař je horší. Pooperační hojení probíhá asi u každého jinak, protože už na klinice jsem měl poměrně velké bolesti,vyfasoval jsem oblbováky, prášky spaní, sluneční brýle a jel jsem domů, auto bych určitě neuřídil, odvoz sem měl, a vlastně den co proběhla operace jsem prospal pod práškama protože se to fakt nedalo vydržet, oči jsem mohl otevřít jen v absolutní tmě. Druhý den už jen mírný pocit cizího tělíska v oku a dál už nic. Člověk jen ze zvyku hledá brýle i když je nepotřebuje Protože mám široké zorničky, pociťuji mírný HALO efekt ve tmě, jenže ten jsem měl už předtím, ale ani jsem nevěděl že to není normální. Je to fantastický pocit nenosit ani brýle ani čočky, navíc vy co píšete že časem se třeba výsledek operace zhoršil, v Gemini máte u dvou nejdražších zákroků (Crystal Lasik a Crystal Lasik 6D http://www.gemini.cz/cz/sluzby/laserove-korekce-ocnich-vad/6d-laser/ ) doživotní záruku na korekce zraku. Osobně se divím lidem, kteří si jedou oči léčit jinde než tam, v republice na Valašsku máte poklad, a lidi řeší nějaké skupinové slevy aby jich bylo víc a vzali každého, a nějakou tu kačku ušetřili (viz Duovize)...ty oči jsou vaše a ne někoho jiného tak se rozhodujte sami. Buďte alespoň dobrým příkladme pro ty, kteří si nejsou svého zdraví schopni pořádně cenit. Mám cca 10 známých, i z rodiny co byli ve Gemini ve Zlíně a nikdo brýle nenosí, nikdo si nestěžuje... znám i takové kterým operaci nedoporučili, protože si nebyli jisti výsledkem....to by byl asi i Váš případ...

08. 11. 2012 - 17:10

jájín3: Doživotní záruka na korekci zraku: tzn., že pokud se oko zhorší, tak se znovu operuje?, ne každé oko však lze znovu a znovu přeoperovat, co po tom se dá s tím dělat?

17. 09. 2012 - 23:54

te: To psal nějaký očař, kterému hoří židle pod zadkem Mně ta operace obrovsky zlepšila život a každému bych ji doporučila!

18. 09. 2012 - 16:48

sandra: Ahoj!Jdu na operaci zítra, do GEMINI Zlín, k prim. Stodůlkovi.Mám na obou očích téměř -6D. Po přečtení článku jsem na sebe naštvaná a vlastně ani nedokážu říct, jestli kvůli tomu, že jsem ho četla, nebo kvůli tomu, že na tu operaci jdu. Ale bez brýlí jsem v háji. Říkala jsem si, co budu dělat, až ze mne bude stará babička se sklerózou, která si někde odloží brýle .... byla bych ztracena. TAkže ačkoliv se bojím hrooooozně moc, zítra do toho praštím. A až budu moci zase k počítači, tak napíšu své dojmy. Držte palce!

03. 10. 2012 - 12:13

sandra: Zítra to budou 2 týdny, kdy jsem byla operována na klinice GEMINI ve Zlíně. V podstatě mám naprosto shodné dojmy, jako pisatel NODI - nic než jen doporučit!!! Primář Stodůlka je světová kapacita, z každého zaměstnance jsem cítila zájem o mou osobu a naprosto v šoku jsem byla, když na druhý den po operaci volali z kliniky a ptali se mě, jak se cítím, jak vidím, zda mě něco nebolí, atd. Samotná operace žádná hrůza - opravdu mě to nebolelo! Nejnepříjemnější bylo, když mi dávali do očí svorky k uchycení víček a pak už to šlo. 3 vteřiny po operaci jsem přečetla na hodinách vzdálených ode mne asi 3 metry kolik je hodin - před operací bych bez brýlí ty hodiny vůbec neviděla... Po operaci žádná bolest, ale dostala jsem tabletku-oblbovák, kterou jsem si /bohužel/ nevzala. Cestou domů jsem se nemohla nabažit dojmu, že vidím i to, co jsem před tím s brýlemi moc neviděla, takže místo abych měla oči zavřené, kochala jsem se pohledem. To mi vydrželo asi tak hodinu, pak přestala fungovat lokální anestézie a začalo peklo. Tabletku jsem si pořád odmítala vzít, tak jsem asi hodinu - hodinu a půl opravdu trpěla, nedokázala jsem oči otevřít ani ve tmě, bylo to šílené. Po příjezdu domu jsem si nakapala ATB, vzala prášek na spaní a šla jsem spát. Probudila jsem se po 14 hodinách, otevřela oči a necítila jsem žádnou bolest!!! Tak pravidelně kapu, vidím ostře (jen chvílemi když jsou oči unavené mi běhají před očima mžitky) a pocit cizího tělíska mívám jen občas, ale nevypozorovala jsem, co to způsobuje. Musím se přiznat, že asi nepatřím k úplně vzorným pacientům - již 24 hodin. po operaci jsem řídila auto a 2 dny po operaci jsem normálně pracovně fungovala. Takže abych to shrnula - jsem nesmírně ráda, že jsem do toho šla. Sice jsme nebyli na dovolené, ale ty utracené peníze za to stály. Na GEMINI nedám dopustit - předoperační, operační i pooperační péče bezchybná. Nemám slov, abych jim dostatečně poděkovala, tak aspoň touto cestou jim budu dělat reklamu.

06. 10. 2012 - 01:34

ondra: Také moc děkuji Jelenovi za perfektní shrnutí problémů po laserové operaci očí. Bohužel patřím do pár procentní skupiny, kde to není OK, ač se jednalo pouze o krátkozrakost (1,5 a 1,25 dioptrie) a astigmatismus (pravé oko 0,25). Po operaci na Gemini Průhonice přes půl roku světloplachost, bolesti, opakované přeléčení kortikoidy a antibiotiky. Přístup lékařů klasika - vlastně o nic nejde, to se po kapičkách zlepší.... Po dvou letech pořád v noci halo efekt, na levé 0,5 dioptrie + astigmatismus (který jsem tam předtím neměl). Navíc vždy po pivu, kafi zhoršení vidění levým okem (čert ví proč), horší vidění na blízko (40tka už je blízko. Kdybych se měl znovu rozhodnout, tak bych do operace šel až po návštěvě jak Jelen doporučuje minimálně 3 různých specialistů a důkladném rozvážení rizik a myslím, že bych chybu už neopakoval.

12. 11. 2012 - 11:16

strakova: Prodám 2x poukaz (2500Kč) do Duovize (Praha) na laserovou operaci očí .. Jeden za 1200 Kč. Vouchery se nedají sčítat
Strakova.D@seznam.cz

14. 11. 2012 - 13:01

jirka hajšl: Zdravím všechny,

včera jsem absolvoval zákrok Femto lasik Premium na klinice Lexum, operáterem byl prof. Filipec.

Po jednom dni po operaci mohu prohlásit, že vidění na dálku ve dne i v noci je luxusní, nevěřil jsem, že je tak možné vidět , oproti brýlím nebe a dudy. V noci žádné nepříjmené efekty z lamp či protijedoucích vozidel nejsou (jako spolujezdec!), jak zde bylo strašeno některými, s brýlemi to bylo v noci daleko horší.

Horší je to zatím s viděním na blízko, resp. na PC, což je můj nástroj obživy, levé oko je super vidim s ním na blízko (30 cm) dobře, blíže zatím neostřím. Pravé oko bohužel zatím vidí na blízko od 30 cm až cca 2 metry o dost hůře, nemohu zkrátka zaostřit v žádné z těch vzdáleností, vidim sice ostře, ale dvojitě. Oběma očima je pak ten blízký obraz do 50 cm takový nepříjemný, ostrý, ale bolí z toho trochu hlava. Vzdálenější předměty jsou OK, asi to kompenzuje oko levé, které bylo shledáno jako hlavní. Se slunečními brýlemi bez dioprií vidim na PC sice tmavě, ale dobře, ten rušivý efekt nějak vymizí a mohu normálně ostřit.

Je to po jednom dni a bylo mi řečeno, že s toho nelze dělat závěry ohledně dioprického efektu a že si to bude sedat 3 měsíce, což souhlasí se všemi materiály o tomto tématu dostupnými. Kdyby se něco změnilo k lepšímu či k horšímu, budu zde opět referovat. Každopádně nelituju, že jsem se tak rozhodl. I kdyby to mělo zůstat, tak jak to je nyní, tak je lepší mít -0,5D k PC a jiné aktivity bez brýlí než mít jedny brýle na vše. Jednoznačně doporučuji.

PS: Nejde o žádnou PR akci, kontaktovat mě klidně můžete přes můj web.

16. 11. 2012 - 20:06

jitka h.: Je docela zajímavé, že se sem nevyjádřil někdo z kliniky. Já jsem byla před 4 lety na FEMTO LASIKU ve Zlíně v Gemini u pana doktora Stodůlky. Po jednom roce už jsem měla půl dioptrie a šla na kontrolu. Řekli mi že je to astigmatizmus a už se to dál zhoršovat nebude. Dnes mám jednu dioptrii na každém oku, mám opět brýle protože za volantem už se necítím a zítra jedu REKLAMOVAT! Tak jsem zvědavá, s jakým přístupem budou mou záležitost řešit. Do očí mi tvrdili, že se mi zrak už nezhorší. Jedině že budu po 40 potřebovat brýle na čtení jako každý.

18. 11. 2012 - 23:04

tereza*: Zdravím všechny, 8.11. 2012 jsem byla na Lasik HD v Neovize Brno . Krátkozrakost, astigmatismus ... Přes 4 D minus ... Je mi 33 a mám dvě děti . Rozhodovala jsem se velmi dlouho ... Musím říct , ze jsem velmi spokojena . Mám sušší oko . Pravé. Kapu . Nijak me to ovšem nestěžuje život . Brýle mi chybi ) spíše jako doplněk . Dost mne omezovaly . Jsem rada , ze jsem do toho šla ... Noc je trochu horší co se tyče světel a řízení , ale je brzy ... Obecně jsem opravdu spokojena . Personál i přístup super . I klinika Gemini je dobra . Pan primář Stodulka ...

27. 11. 2012 - 18:22

ina: Pred 20 dňami som bola na lasiku 6D - vraj nalepšom napresnejšom blablabla. Okrem krátkozrakosti -1,25 a -1,45 žiadny problém, po laseri vidím mizerne do dialky. Na laser som šla s veľkou doverou, ani ma nenapadlo že by sa to nepodarilo na 100%. Teraz? Zbytkové dioptrie - ďalej možem nosiť okuliare. Nechápem načo som to vštko podstupovala, zahmlievajú sa mi oči, bez kvapiek nevzdržím ani pol hodinu. Vraj sa to ešte može ustáliť, no tomu teda už ozaj neverím, oči mám unavené pretože stále zaostrujem, takže ťažko mi možu dioptrie len tak zmiznúť. Na dokorekciu ma ukecávali už po 3 dňoch po operácii. Zistila som po všetkých možných prečítaných článkoch, že je to jeden obrovský risk, buď vám to víde alebo nie. Keď nie, doktori sa už na Vás moc neusmievajú, rýchlo sa ma snažili odbaviť. Musím priznať že som dopadla ešte dobre - vidím lepšie no bríle budem nosiť ďalej. Vo svojom okolí nepoznám nikoho kto by s tým mal po operácii problém. Proste to nevyšlo Stále dúfam že to bude lepšie, a držím palce aj ostatým. Proste treba počítať s tým, že to zrovna nemusí dopadnúť...S tým som ja nepočítala o to vačšie prekvapko...good luck

01. 01. 2013 - 23:18

jirka2: Jsem skoro 13 let od PRK na obou očích (krátkozrakost 2 a 4,5 dioptrie s malým astigmatismem) a operace se u mě zdařila z hlediska korekce dioptrií do nuly. Tehdy se vedleší efekt halo, paprsků a zhoršeného nočního vidění jevil jako malá cena za vidění bez brýlí a po několik let to tak zůstávalo. A pak přišlo krátké období značného stresu a námahy očí v práci a najednou se zhoršování zraku rozjelo znovu (teď je mi 40 a mám po krátké době 2 dioprie) a zmiňované vedlejší efekty se staly ještě vážnějšími. S odstupem času a pro mě příliš pozdě jsem si uvědomil, že tato operace u mě vyřešila jen následek 3slabého zraku, ale ne jeho příčinu (sobecký přístup a neochotu relaxovat v práci). Pokud kdokoliv uvažuje o korekci zrakové vady pomocí laseru, tak bych mu doporučil, ať nejprve zkusí cvičit zrak a vypěstovat návyk relaxace očí, protože to by pak měl stejně provádět po zbytek života, jestli si chce dobrý zrak udržet i po laserové operaci. Třeba pak zjistí, že to vlastně ani nepotřebuje

19. 02. 2013 - 12:29

juraj: Veľmi príjemné stránky, konečne aj druhá strana pohľadu. U nás na Slovensku sa o rizikách ani nehovorí a samotní očný lekári dohadzujú a odporúčajú ísť na refrakčnú operáciu k lekárom ich známym asi z toho majú pekný biznis a je to celé nechutné.
V súčasnosti ked sa v Amerike ukazuje po viac ako 17 rokoch, ze tieto operacie nie sú to prave orechové je podľa mňa iba otázkou času, kedy to príde aj do Európskej únie. Priateľka bola na operácii pred 4 rokmi. Dioptrie sa jej z -4 vrátili na -1,25 tak isla k lekarke a ta ze vsak jej to opravi v rámci "dozivotnej zaruky". ja som bol samozrejme proti ale zeny si robia co chcu. Oprava rozumej taka ista operacia ako to prva. Po roku to este nema zahojene, nevidi dobre a ta uzasna lekarka proste neviem preco sa to nechce hojit a vyskusala uz vsetky mozne kvapky a masticky. Najradšej by som jej zobral licenciu. Zial ludia su sprosty a dobrovolne idu na taketo operacie a to je na tom najsmutnejšie...
Teraz ked uz viem ako to funguje a aka je starsne silna farmaceuticka lobby - sused mi zacal robit v jednej takej spolocnosti - tak naozaj odporucam dobre si premysliet zasah do toho najcennejsieho co clovek ma. A navyse okuliare idu znova do mody...

12. 03. 2013 - 22:09

ondráš: Ahoj,
asi od sedmi let nosím brýle a v tuto chvíli je to asi rok, co jsem je přestal nosit, vadily mi. Vadu zraku mám jen na jednom oku, měl jsem 2 dioptrie. Oko mě někdy pobolívá, jakoby bylo unavené, tak jsem si říkal, že to určitě vyřeší nějaká operace, vždyť už se provádí dlouho, tak jsem začal googlit a narazím na tuto stránku. Po pár přečtených řádcích mi spadla čelist. Dočetl jsem až do konce a v tuto chvíli nevím, co dělat, toto jsem opravdu nečekal. Popravdě ani nevím, jakou vadu mám - když se dívám jen postiženým okem, vidím prostě částečně rozmlžene/rozostřeně a je jedno, jestli se dívám na předmět kousek ode mě nebo na předmět v dálce.
Asi teda bude lepší se na celou laserovou operaci vykašlat, zajít na vyšetření a koupit si kontaktní čočky, že?

Díky za článek

12. 04. 2013 - 10:16

nigaa: Yea,zdravím
Bežte do gemini,lxum ci refrakcni centrum praha.nikde jinde vás dobře neodoperujou. Já s tim neman zkušenosti,ale známí ano! Lexum a gemini jednoznačná volba!nechoďte do zakourenych místnosti.hodne vitamínů a zdravá jídla a vse bude v pohode!! Verte profikum! A be lidem co zde píšou negativně...Diky a

24. 09. 2013 - 11:21

irča: Dobrý den, já mám super reference také na kliniku Oftum. Na Slovensku je to špička na trhu a chválí si jí x mých známých, co tam operaci úspěšně podstoupili. Teď by měli být čerstvě otevření i v Praze na Arkádách, tak schválně mrkněte, přikládám i www stránky. Operují tam těmi nejmodernějšími metodami, jako Z-LASIK Crystal plus, ty už snad ani nemůžou mít žádná rizika...

10. 07. 2013 - 12:11

janek: Ahoj,

po 10 měsících uvažováním jsem se rozhodl podstoupit zákrok RELEX SMILE. Vše dobře dopadlo. Jsem toho plný, tak jsem se rozhodl své zkušenosti sepsat na http://relexsmile.wordpress.com. Snad to někomu pomůže v rozhodování !
Mějte se fajn. Janek

15. 07. 2013 - 20:50

lucík: Ahoj.Já byla na laserové operaci Lasik Prk před 8 lety.Ze začátku spokojenost,cca 2roky pociťuji zhoršení zraku na dálku.Navštívila jsem mou oční lékařku aby mně změřila DPT a naměřila mi na obou očích - 0,75DPT,chtěla jsem zkusit kontaktní čočky jenže jsem zjistila že mi na oku nesedí a vidím rozostřeně,dívala se mi do očí mikroskopem a zjistila že mám na rohovce mírné hrbolky,takže čočky už bohužel díky laserové operaci nosit nemůžu

23. 07. 2013 - 09:26

mils: Zdravím, mám krátkozrakost cca 8D+vysoký astigmatismus na obouch očích. Před cca 12 lety jsem taky zvažoval laser a byl jsem na konzultaci a vyšetření u Dr. Stodůlky(tehdy to ještě nebylo Gemini). Závěr Dr. Stodůlky byl, že laserové operace očí jsou určeny právě pro případy s vysokou vadou jako mám já, ale pokud mi nevadí brýle či kontaktní čočky tak ať jedu za ty peníze radši na dovolenou. Lidi přemýšlejte a podstupujte tu operaci ze zdravotních důvodů a ne jako kosmetiku. Z dlouhodobého hlediska opravdu nikdo neví co se stane s operovaným okem. Kvůli 3 a méně diopritriím přece nemá cenu podstupovat takové riziko.

13. 08. 2013 - 23:48

jirka s: Každá operace má své rizika. Já mám 5 roky po operaci a mám od operace stabilně PO: 0D a LO: -0,75D. Původně -4,5/-4 D a 0,5/1,5 cyl. Nechal jsem si to dělat v Neovizi. Doktor mi po roce nabídl reoperaci, pokud bych chtěl 0 a 0 D, ale taky mě poučil, že pokud na ni nepřistoupím, budu mít výhodu, že budu potřebovat později brýle na blízko /do dálky mám dominantní pravé a na blízko levé oko/. Nakonec jsem na ni nepřistoupil. Pravda, že 0,5 cylindr na LO po operaci do dálky vadí jen když se dívám levým okem, oběma vidím zcela ostře, ale na čtení je to opravdu výhoda. Vidím taktéž ostře. Je mi 44 let. A můj názor? Taktéž jsem přemýšlel zda-li jít nebo nejít, četl různé diskuse o problémech, ale pravda že stěžují si většinou ti co se něco nepovedlo. Podle mě je dobré rozhodnutí ponechat na vyšetřujícím lékaři a také subjektivním pocitu z něj. Osobně beru operaci jako mé nejlepší rozhodnutí, i s tím, že mi vznikl 0,5 cylindr na jednom oku. Mozek se s tím srovnal rychle. V porovnáním s tím jak jsem viděl před tím je toto zázrak. Na brýlích jsem nesnesl cylindrické čočky, kontaktních čoček jsem měl po půl dni plně zuby. Jinak zmiňované pooperační "vady" nočního vidění zmizely asi za půl roku po operaci. Lidi chodí na operace jak na běžícím pásu, pravda, někdy se nepovede, stejně jako jakákoliv jiná banální operace, může se stát, ale nenechte se odradit, pokud o to odložit brýle opravdu stojíte.

13. 09. 2013 - 22:43

inka: Ahoj všem, měla bych asi za týden podstoupit Relex smile v Horních Počernicích. Doktoři slibují všechno ok, dioptrie na nule. Jen kolem 50 brýle na blízko. Moje rodina je tím nadšená. Já po pročtení kde čeho na netu z toho nemám vůbec dobrý pocit. Máte někdo zkušenosti z kliniky v Horních Počernicích? Díky za info, strašně se bojím.

15. 09. 2013 - 11:41

ondra: Ahoj inko,
s klinikou v Horních Počernicích sice zkušenosti nemám, ale zhruba před 14 dny jsem byl na zákroku v Gemini a je to super pocit. Dokonce bych řekl, že vidím líp než když jsem nosil čočky. Taky jsem dost váhal po přečtení tohoto článku, ale rizikovější jsou asi hlavně ti co mají vysoký astigmatismus a dalekozrakost. Určité rizika, která jsou popsaná v článku určitě existují, ale nějaké riziko je při každé byť banální operaci. Např. toho utržení flapu v nějaké extrémní situaci se taky trochu bojím. Ale zrovna Relex smile co dělají v HP je nejmodernější metoda, která by měla spoustu rizik eliminovat. Navíc před operací projdeš důkladným vyšetřením na všechno možné, což taky snižuje riziko komplikací. Takže jestli máš jen krátkozrakost tak bych se toho nebál Akorát teda počítej s tím, že to může pár týdnů trvat než to bude ideální. Já třeba ještě pořád v noci vidím takové výraznější hvězdičky kolem světel, což by někomu mohlo vadit při řízení. Ale uklidňuje mě fakt, že se to pomalu zlepšuje

23. 09. 2013 - 20:45

eva: Ahoj, na operaci očí jsem byla v 18ti, kdy jsem měla 5,45 dioptrie na dálku. Po operaci jsem měla obě oči do měsíce ok, 0 dioptrie (chodila jsem na prohlídky asi dva roky). Dnes jsem navštívila očního, protože hůř vidím s pravým okem když řídím. Dnes mi zjistila 0,25 na levém a 1 diop. na pravém oku. Vydrželo mi to skoro 8 let bez brýlí. Takže bych to viděla asi tak, že operace je jen na pár let a pak se vám i stářím začnou oči opět zhoršovat, na co mě samo upozornili. Každý ať se rozhodne jak chce, mě to za ty prachy stálo a jsem ráda, že nenosím opět půllitry

28. 09. 2013 - 23:05

cloviecik: Aj ja som sa zaujímala o operáciu oka laserom. Na slovenských stránkach som nenašla vpodstate žiadne negatíva, ktoré by z tohto zákroku vyplývali. Ale rozprávala som sa s niekoľkými ľuďmi, ktorí podstúpili operáciu oka .... napr. výmena vnútornej šošovky za tzv. multifokálnu, ktorá nahrádza dpt. do diaľky aj blízka a musím povedať, že spokojnosť tam veru nebola. Doktori sú ticho, a až keď sa niečo stane, začnú hovoriť dodatočne aj o negatívach. No a veľmi "zaujímavé" je to, že samotní lekári, ktorí doporučujú všetky tieto operácie očí sami nosia okuliare, ako aj personál, ich známi, či príbuzní. Keby to bolo naozaj také dobré, bezpečné, v ich najbližšom okolí by sa tých okuliarov nosilo určite menej.

14. 11. 2013 - 21:37

ruda: DOporucte, prosim, kvalitni nemocnici, kde delaji operace za rozumne penize. Kdekoli v CR. Nepotrebuji nobl prostredi, hledam kvalituza rozumne penize. Predem Vam dekuji za doporuceni

18. 11. 2013 - 18:19

lenka*: Taky mám problém s ostrostí vidění a byla mi od mého lékaře doporučena operace očí. Ale zkusila jsem jako poslední záchranu užívat lutein brilant s 25mg luteinu. Nečekala jsem žádné zázraky, ale uznávám že ke zlepšení došlo, bohužel asi mě operace nemine, ale po konzultaci s lékařem stále pokračuji v užívání tohoto produktu, jelikož zmírňuje obtíže.

04. 12. 2013 - 10:27

sm: Pokud uvažujete o laserové operaci, buďte velmi opatrní na to, kde si ji necháte udělat. Na internetu se bohužel píše jen o spokojených pacientech, ale o těch nespokojených se mlčí a tak Vám radím, dávejte si pozor, operace očí je životní rozhodnutí a nejde o malé peníze. Po operaci na Klinice oční a estetické chirurgie ve Zlíně v r. 2010 jsem byla velmi zklamaná. Po operaci jsem měla dvojité vidění na levé oko, což je prý po operaci normální, ale mělo by samo odeznít po 14ti dnech, max. několika týdnech (cituji sestru z očního centra). Jsou to 3 roky a nic neodeznělo. Po sdělení této skutečnosti panu Smečkovi se mi dostalo velmi ignorantského a arogantního přístupu. "Můžete s tím žít" - tak tohle byla jeho první reakce. Byla jsem v šoku. Pokud si takto někdo představuje přístup profesionála, já tedy určitě ne. A může mít sebevíc diplomů. Doktor, který dokáže takto bezcitně reagovat na problém pacienta u mě naprosto ztrácí jakoukoli důvěru. doktor je tu od toho, aby nám poskytl určitá řešení, nabídl alternativy. "Podívejte se, naučte se s tím prostě žít". Poté mi pan doktor suše oznámil, že mi přece osobně o tomto riziku řekl, že už předem věděl (!!!), že se operace nezdaří tak jak by měla. Myslela jsem, že se mi to jen zdá. Můžu odpřísáhnout Bohu, že jsem pana doktora viděla poprvé v životě až na operačním lůžku. Nikdy předtím jsem ho osobně neviděla, tudíž lhal, když říkal, že mě o této skutečnosti sám informoval. Na levém oku jsem měla tenčí rohovku, než na pravém, proto po operaci levého oka jsem jí měla nedostatek, což prý způsobilo tuhle vadu. Absolvovala jsem předoperační vyšetření a tohle mi nikdo neřekl. „Podívejte, tady to máte JASNĚ napsáno…“ – začal mi mávat před očima lejstrem s miniaturními čísly… Myslela jsem, že to snad nemůže myslet vážně. Nejsem doktor, medicínu jsem nestudovala a opravdu nevím, co znamenají nějaká čísla v rohu papíru. Neodpustila jsem si poznámku, že jakmile od pacienta klinika převezme peníze, už se o pacienta víc nezajímají? Strašně mě to zklamalo. Ano, jsem šťastná, že nenosím dále kontaktní čočky, ale do smrti budu muset žít s touto vadou. Když mi trochu povolily nervy, pan doktor se rozklepal a rychle napsal recept na kapky z Německa. To to nešlo dříve, ptám se? Kam jsme to dospěli v českém zdravotnictví, že se pacient musí rozbrečet, řvát, vydupat si aspoň trochu důstojné péče a chování? P.S. Kapky nepomohly, dodnes mám velké potíže při řízení a nemohu řídit v noci. Pan doktor mi poradil, abych si do očí kapala denně a prý poté "mohu dělat všechno". Což je nesmysl, protože pokud si tento roztok nakapete do očí, neměli byste minimálně v žádném případě řídit vozidlo, obsluhovat stroje a tak dále. Po prvním nakapání těchto kapek do očí jsem myslela, že o ně přijdu. Roztok byl tak koncentrovaný, že mi vyvolal silnou reakci, brečela jsem bolestí a nevěděla co mám dělat. Oko mě tak příšerně bolelo, slzelo, nateklo. Několik minut jsem naprosto přišla o zrak. Rozhodla jsem se, že tudy cesta prostě nevede a chvíli jsem přemýšlela, zda si ze mě pan doktor neudělal legraci. Až po návštěvě mého výborného, velmi ochotného a profesionálního pana docenta Kuběny se mi dostalo velmi kvalitní, citlivé a snaživé péče a přístupu. Snažili se mi hodně pomoci a předepsané kapky opravdu pomohly, bohužel jen dočasně, protože se ukázalo, že má vada je již nevratná a nevyléčitelná. Touto cestou bych chtěla panu docentovi Kuběnovi velmi poděkovat za jeho profesionální přístup a péči, kterou mi trpělivě věnoval. To je pan doktor s velkým D. Ne někdo, kdo má sice 4 tituly, ale o spokojenost pacienta mu nejde ani v nejmenším. Tuhle mou zkušenost jsem šířila, šířím a stále šířit budu mezi všechny své známé, kamarády, rodinu i veřejnost. Vaše zdraví je jen jedno, nenechte si ho zničit!

03. 02. 2014 - 18:17

jirka42: Prodám poukaz na slevu 2500,- do brněnské Neovize. Za 1000 Kč. Jgrambal@seznam.cz

26. 02. 2014 - 19:30

naďa: Ahoj všem )))
ráda bych reagovala na uvedený článek, kvůli kterému jsem 2x zrušila termín vyšetření a pak ze strachu odložila termín operace na oční klinice.
Proč? Protože článek, který je tady uvedený popisuje hrůzostrašné situace!! Sama mám jedno oko tupozraké (celkem vysoké stádium) a taky mi na klinice objevili skryté šilhání - to jsem ale tak nějak tušila sama, při pohledu zblízka do zrcátka (zjištěno při líčení) mi oko mírně ujelo ven, pokud jsem na sobě neměla čočky, nebo brýle. Nejdříve mi řekli, že mi hrozí dvojité vidění a dokud tohle nevyloučí spec.lékařka na šilhání, operaci nemohu podstoupit.. Mohla jsem jít kam chci a nebo přímo k jejich lékařce.Zůstala jsem na klinice, protože mají lékařku, která má na internetu a v mediích velmi dobré hodnocení. Ta možnost dvojitého vidění vyloučila speciálním vyšetřením.
Opravdu jsem pečlivě prostudovala možné rizika na internetu, prošla spoustu článků a recenzí.. Napsala nezávisle na asi 5 velkých očních klinik a všude!!!! názor stejný!!! Tupozraké oko lze operovat, samozřejmě operace laserem tupozrakost neodstraní, ale odstraní dioptrie a za sebe můžu říct, vidím na to oko mnohem líp!! Původně bych si nedokázala představit, že bych fungovala jen s ním (kdybych přišla o to zdravé), ale teď se dokážu i tupozrakým okem celkem v pohodě orientovat a hlavně!!! s ním samotným dokážu i číst!! ) Viditelný efekt u tupozrakého oka byl hned na sále! U zdravého asi za 3 dny..
Dále k dioptriím,..měla jsem 5,75 na obou očích. Nyní jsem skoro týden po zákroku, jestli něco zůstalo zatím nevím!!, na kontrolu jdu až z 2 dny, ale už teď celou operaci hodnotím, jako malý zázrak! Cokoliv si umanu, přečtu, je to prostě nádhera, ráno se vzbudit a vidět! Pocit, který přeji všem! )
K šilhání... Operace vyřešila i tohle, jakmile mám správnou korekci, oči udržím a nešilhám, ani když koukám zblízka do onoho zrcátka. Ono to teda nebylo vidět i původně,..jen když jsem se na to soustředila, ale teď to prostě nedokážu ikdyž se snažím sebevíc DD
Byla jsem upozorněna na možnost utlumení tupozrakého oka (zatím nenastala, nebo to nevnímám když je tupozraké odmalička..), také na to, že mám široké zornice a večer okolo osvětlení uvidím tzv světelný halo efekt - zkrátka to vnímám více,..okolo světel mám takový jakoby zářící kruh.. Na to se dá ale zvyknout! Kapku vnímám hůř vidění třeba když jsem v šeru v místnosti se zataženými žaluziemi a kouknu se do vedlejší místnosti, kde je třeba hodně světla..Trochu to jakoby oslňuje. Postupně to odeznívá, ale myslím, že mírné oslnění zůstane... I pocit suchého oka už mě přechází. První dny to bylo šílené!!!!
Zhrnutí...i přes malinké nedostatky, popsané výše, které skoro týden po zákroku vnímám, hodnotím operaci za úspěšnou a hlavně!!! VIDÍM!! Každý den si venku užívám vidění, kam až to jde!!
Lidi, najděte si opravdu dobrou kliniku, nehleďte na cenu, nechte si poradit. Běžte klidně do 2 či 3 klinik a zhodnoťte výsledky a názory!!!

Já osobně byla v Neovizi v Brně, protože jsem znala 5 lidí z okolí, kteří byli na zákroku, ať už na nitrooční čočce, či laseru lasik HD a všichni se dostali na 0 dioptrií. Já mám pocit, že zatím na 0 nejsem (myslím, že zatím půlka, či čtvrtka tam je) a snad budu ale už teď dokážu úplně normálně fungovat. Kdyžtak zvolím reoperaci (mám ji zdarma a oční pozadí ještě dost) a nebo hold po únavě budu mít jak já říkám "mikrodioptrie". I přesto bych zákrok hodnotila jako nejlepší investici v mém životě! )

Snad Vám můj příspěvek alespoň trochu ubral strach z operace. Každá operace sebou nese rizika, ale když zvolíte třeba Neovizi, nebo třeba Gemini Zlín, či Refrakční centrum v Praze, myslím, že můžete být klidní...

Všem přeji hodně zdaru ať se rozhodnete jakkoliv! ))

09. 05. 2014 - 11:29

farkoška: Ahoj, ráda bych se vyjádřila k tomuto komentáři. Mám úplně stejnou zkušenost. Moje vada je krátkozrakost s astigmatismem...ale při předoperačním vyšetření mi zjistili vysokou hodnotu kerata...nevím, co to je, ale prostě kvůli tomu prý asi nepůjde zákrok provést nejmodernější technologií, ale to prý se zjistí až na sále....doktorka se přímo předemnou radila s jinou a ta doslova řekla to samé, co Vám...já bych do toho šla....připadala jsem si v tu chvíli jako pokusný králík....naštěstí jsem ještě částečně kojící matka a bylo mi doporučeno s operací počkat (kvůli možným změnám dioptrií) a asi jsem za to i ráda....momentálně jsem velmi nakloněna se na celou operaci vykašlat. Děkuji autorovi článku i všem komentátorům...možná jste mi právě zachránili zrak. A přesně jak píšete...už uvažujeme, že za uštřené peníze pojedeme k moři

11. 05. 2014 - 15:16

monika němcová: No tak tohle je vážně síla! Musím autorovi poděkovat za velmi obsáhlý článek, nikde jinde jsem nenašla tolik informací pohromadě - ale hlavně tolik užitečných. Jak říkáte sám, o těch špatných zkušenostech se nemluví. Jsem ráda, že jsem si nastudovala co a jak, jak se připravit i zachovat, za co Vám děkuju. Taky jsem si 100% jistá že nepůjdu do Očního centra - vaše špatná zkušenost nebyla první co jsem četla. Vybrala jsem si oční kliniku Lexum, zde v Praze. Jaký máte na tuto kliniku názor? Manželova sestřenice zde již zákrok absolvovala a byla velmi spokojená. Děkuji a přeji zdar. Němcová

18. 05. 2014 - 09:43

miroslav: Ahoj, to co se tu píše, určitě stojí za přečtení. Člověk má hned větší chuť, zabývat se problematikou co nejdůkladněji. Dík za info a ať se Vám zlepší zrak.

19. 05. 2014 - 09:01

skálová marie: Moniko, já se na tuto operaci chystám a také do stejné kliniky jako vy. Psala jsem to už v jiné diskuzi, ale ráda bych to napsala i sem, jelikož věřím, že sem hodně lidí při výběru kliniky i samotné operace zavítá. Lexum kam se chystáte mají slevovou akci, takže ji určitě nezapomeňte využít - ušetříte tak spoustu peněz! My jsme to našli s manželem tady http://www.groupon.pl/deals/poznan/europejskie-kliniki-lexum-czechy/38453769 - jestli neumíte polsky, použijte normálně překladač Google, s tím se to dá přelouskat. Já jsem si však i osobně zavolala na zákaznickou linku Lexumu a přeptala se na to. Jsou tam ochotní, takže nebyl problém.

22. 05. 2014 - 20:06

jiří: Dobrý den,
pokud by měl někdo zájem, prodám slevovou poukázku na laserovou operaci očí do kliniky GEMINI, s jejímž použitím Vás vyjde laserová operace OBOU očí bezkonkurenčně nejlevněji, a to konkrétně:

FEMTO LASIK
běžná cena 32.000 Kč | cena pro Vás 19.500 Kč (cena je za operaci obou očí, tzn. konečná cena za operaci obou očí)

CRYSTAL LASIK
běžná cena 40.000 Kč | cena pro Vás 27.000 Kč (cena je za operaci obou očí, tzn. konečná cena za operaci obou očí)

6D DIAMANT LASIK
běžná cena 48.000 Kč | cena pro Vás 33.300 Kč (cena je za operaci obou očí, tzn. konečná cena za operaci obou očí)

V případě zájmu se ozvěte na saturn77 (zavinac) seznam.cz

20. 06. 2014 - 00:20

eva: Zdravím všechny. Roku 2012 jsem byla na laserové operaci očí - krátkozrakost, 3 dioptrie na obou očích. Skoro přesně za rok jsem jednoho večera ucítila ostrou bolest v pravém oku a nějak jsem začala náhle hůře vidět. Přičítala jsem to únavě. Po 5 dnech, kdy jsem viděla na oko opravdu špatně, skoro vůbec, jsem navštivila očního. Myslel, že to je oční opar, užívala jsem kapky, stav se během 4 měsíců zlepšil, ale ne zcela. Poté jsme došli k závěru, že se nejedná o opar, ale jizvu na oku důsledkem laserové operace. V nemocnici mi byly předepsány jiné kapky, jež užívám půl roku. Za několik dnů mám mít kontrolu. Na oko vidím stále částečně rozmazaně, i když lépe, než před půl rokem. Je pravdou, že před laserovou operací jsem si četla v pokynech, že je při operaci nebo po ní riziko poškození očí, ale též tam bylo uvedeno, že toto riziko je minimální. Doktor mi v nemocnici řekl, že poškození oka, k němuž u mě došlo, je nevratné a nenapravitelné. Může dojít ke zlepšení zraku, ať již částečně či zcela, ale není to jisté. Denně teď přemýšlím, zda bylo lepší mít oči se 3 dioptriemi, nosit brýle a vidět zcela ostře, nebo brýle nepotřebovat, vidět teď na levé oko dobře a na pravé trochu rozmlženě, což mi ztěžuje čtení, psaní a vlastně i soustředění. Nezbývá mi, než čekat, zda se to dá nějak do pořádku. Tímto nechci nikoho odrazovat od operace očí, ale, prosím, uvědomte si, že každá operace může mít i špatné následky.

04. 08. 2014 - 13:33

en: Kolik lidi musí ještě zmrzačit tak jako mě Smečka

26. 08. 2014 - 10:38

ruda: ahoj, k operaci jsem narazil ještě na zajímavý článek, který chybí ve zdrojích, které srovnává operace očí, brýle a čočky http://eshop.fokusoptik.cz/clanky/vyhody-a-nevyhody-bryli-kontaktnich-cocek-a-operaci-oci ...

20. 10. 2014 - 20:28

mysi.d@me.com: děkuji za tento web, chystám podobný s laserovou operaci krčních mandlí u dr. pavelce v lente v plzni tam zas nehledí na pooperační komplikace dvě hodiny po operaci jdete domů a pak málem vykrvácite a pak vás horko težko a neradi dávají dohromady v motole na orl .... pacientů od pana doktora už tam měli až až... ale to je na jinou kapitolu. každopádně děkuji za tento web a prozatím laser odkládám.

22. 10. 2014 - 17:25

pavla: Mám před sebou operaci.ˇŠedý zákal mám obavy co a jak.

16. 11. 2014 - 21:55

xxx: Dobrý den,
já jsem trochu z druhé strany barikády, v laserovém centru pracuji a spíše se setkávám s reakcemi,že pokud se věnuji pacientům a všechna vyšetření a tudíž odhalení rizika,které může ovlivnit výsledek jsou jimi přijímána převážně negativně. Skoro většina pacientů se tváří ,že je obtěžuji a když jim nedej bože řeknu,že bych operaci nedoporučovala,tak se hrozně diví,že nechci "jejich peníze",nebo že jeli až ze Slovenska atd...už jsem se také setkala s tím,že mi bylo řečeno,že teda půjdou jinam!Takže pacienti,zamyslete se i vy,jak k operaci přistoupíte.Jak už bylo řečeno v článku, je dobré si vše nastudovat a přijit i několikrát,než se rozhodnete!